Thursday, October 24, 2013

Penghargaan Diri

assalamualaikum...
wahhh..perhargaan diri ni mcm yang selalu ada kat jurnal atau buku-buku ilmiah kan..

sebelum ini,lia.z xpernah perasan org yang menghargai lia.z...termasuk mama n abah..ahli keluarga terdekat.hanya kerana lia.z ni sejenis yang suka buat hal sendiri dan ikut suka hati jer..

sebelum ni,lia.z rase semua orang mcm menyibuk je bila lia.z nak buat keja..nak semua keja lia.z buat sorang..semua lia.z nak sendiri...even sekarang still ada lagi perasaan itu,tapi ianya semakin berkurang bila da makin dewasa ini...

semakin jauh lia.z dengan family.semakin kuat tahap social lia.z...ramai sangat kawan..sgt2..
sampai fenin fikirkan masalah kawan...

dan akhirnya terjumpa beberapa patah perkataan ini

'belajarlah hargai orang kalau nak rasa dihargai orang'


makan dalam walaupun beberapa patah,sejak dari tu lia.z terus tersedar..
lia.z belajar hargai orang..
lia.z belajar membantu orang..

tapi masih ada lagi dugaan besar lia.z
maksudnya,walaupun perkara baik yang kita nak lakukan,xsemestinya Allah xnak bagi kita musibah...itulah tugas kita sebagai khalifah Allah.sabar atas segala ujian dan halangan yang berlaku atas muka bumi ni.


lia.z xsuka cerita sal peribadi,tapi ini setakat nak share..lia.zf cube belajar hargai mr.zf..agar dia lebih yakin dengan lia.z untuk jadi pasangan hidup.kami sudah suka sama suka tapi kenapa mr zf masih tak mampu hargai lia.z..kerana Allah tak mengizinkan kami bersama.
Allah punyai hak untuk memberi dugaan sebesar ini.

macam kita tengok kat drama,banyaklah cerita yang bercinta tapi tetap xdapat memiliki cinta itu atas2 sebab2 tertentu.dan tidak bermakna Allah xbagi kita berpasangan cume yang penting sekarang ni,seperti yang mama lia.z pesan"kau percaya sahaja dia jodoh kau yang Allah tentukan"..sejauh mana pun kita berjalan melangkah dalam hubungan kalau tiada jodoh berserahlah pada Allah.

esok ada test ternakan,tapi emosi lia.z xstabil la..hermm..xpe,lia.z masih ada Allah..ok lah.nak stdy pasal lembu ni..

No comments:

Post a Comment