Wednesday, November 23, 2016

Interview Bersama Pegawai SPP

Assalamualaikum.

Pengalaman the real one interview nak mintak kerja dengan kementerian pendidikan malaysia gaiss.. Sebelum ni ada jugak interview kt uthm sebelum masuk upsi.... Yang kt uthm sis melawan interviewer tu sebab dia bash sis ajar tu, betul ke? Sis marah dengan penuh penerangan nak cakap fact sis itu tepat.

Berbeza dengan pengalaman di suruhanjaya perkhidmatan pendidikan (spp) dimana pegawai tu cakap, saya tahu dah orang macam awak ni banyak sangat benda nak cakap jadi saya taknak tanya. Di spp ni, kami masuk secara berkumpulan. Dan sis lia.z orang first yang kena intro.. Jadi sis ingat nak intro ikut dalam resume sekolah apa semua, tibe-tibe dia bash sis alaa. Xpayah lah sekolah awak ape semua. Saya nak tahu adik beradik awak, maka dengan itu cikgu lia ceritalah adik beradik cikgu lia yang ada 3 orang yang akan jadi cikgu termasuk cikgu lia. Nampak tak kat situ keyakinannya... Chiaa.
Lepastu btau orang johor... Ciri-ciri profesional yang ada dalam diri lia sebagai seorang guru..
Tiga je yang lia bagitahu.
1.lasak
2.penampilan yang baik
3.peramah.

Maka dengan itu, berseronoklah cikgu lia membebel dengan pegawai tu pasal kebaikan diri...

Then dah habis satu bilik semua intro, barulah pegawai tu cakap, dia taknak tanya saya soalan sebab dia tahu saya banyak cakap so dia tanya pasal kesinambungan rph rpt hsp semua dekat seorang yang paling last lepastu kitorang tambah-tambah lagi.

Alhamdulillah dah lepas dah interview tinggal tunggu tarikh posting dan tempat posting. Doakan sis lia.z cecepat posting sebab dah bosan dah duduk kt rumah ni.. Katanya posting januari 2017...

No comments:

Post a Comment