Saturday, July 8, 2017

A sampai Z bukan terbaik

Assalamualaikum

Siapa pernah percaya dalam hidup kita ini,ada plan A sampai Z?

Ada 26 plan kalau ikutkan abjad A sampai Z tu... Tapi pernah tak rasa yang A pun belum jadi lagi orang dah malas nak fikir plan kita...

Lia.z mmg bekerjaya sebagai seorang guru yang memerlukan rancangan pengajaran harian sebelum memulakan sesi pembelajaran dan pemudahcara(pdpc) jadi suka untuk merancang apa yang perlu di ajar tapi dari segi perancangan dalam kehidupan seharian tidak semudah itu..

Lebih-lebih lagi dalam meminta kerjasama orang..ramai yang cakap,tidak baik putuskan silaturahim..yess i know,hom come when i was planning a meeting then u cancel it just for a second...tidak ke rasa nak mengamuk nak marah.. Saya bukan orang yang baik sebab sekarang saya terpaksa jauhkan diri daripada orang sebelum ramai lagi yang terluka sebab kata-kata saya..lebih-lebih lagi berkenaan planning.. Saya sedar saya bukan architect or manager blah2 yang mmg kerja untuk planning and present the planning...semua orang perlukan planning dalam hidup,tapi kalau orang cancel,apakah perasaan anda?..

Pernah paksa orang,untuk bagi kerjasama tapi dia pergi merungut plaa...mcm tak ikhlas...bila tak berapa nak paksa,on the spot plaa dia cancel..

Saya sangat down minggu ini setelah bertubi-tubi orang marah saya..
Saya mungkin boleh taip dan luahkan di sini tapi situasi dia tidak semudah menaip disini..tidak semudah dalam realiti kehidupan...dan semakin hari semakin rasa malas untuk bercakap,hanya mampu diam dan setuju sahaja..

Ramai yang marah saya,jika saya dh planning untuk meeting awak mesti kena datang...tapi bila saya planning dan buat amaran mcmtu,mereka pulaa yang marah balik..yang mana satu the best choice?paksa orang follow planning kita atau biar je dia cancel nanti bila dia buat meeting kita plaa cancel?...

Janganlah fikir kenapa sis lia.z ni selalu stress..selalu larikan diri daripada orang..
Im just follow with the flow...

Never mind,ill try my best to forget the things.and move on my life without u, backstabbed.

Sis takkan buat apa yang awak buat tu,cukuplah sis lia.z percaya,   Allah is the best planner.


Assalamualaikum.





Yang suka banyak plan,

Lia Zakiah Cerdik.

No comments:

Post a Comment