Sunday, July 9, 2017

Anak Malaya di Republik Turki : Review 1

assalamualaikum..



Mencari kesempatan untuk membaca dan menulis review buku oleh thaqib shaker bertajuk Anak Malaya di Republik Turki (AMRT) memandangkan sis lia.z sibuk dengan kerja di sekolah..Tambahan pula tengah Minggu Teknikal dan Vokasional dan Minggu koperasi dan kerjaya...

Sis lia.z dah lama dah dapat AMRT tapi sibuk dengan open house dan beraya sana-sini. Hujung minggu should be a good time for me to spend for reading but i cant because im going to beraya..only spent for 7 page include prakata.
harini dah masuk hari persekolahan and alhamdulillah majlis pelancaran di sekolah berjalan dengan lancar and im unfortunately boosting my motivation to make the day.

jadi habis sekolah sempat habiskan sampai 20 page,and u guys nak tahu betullah ramai yang review cakap mereka macam dah pergi turki lepas baca 7 page sahaja..banyak tempat-tempat menarik yang diberitahu dan pengalaman yang agak kelakar pada saya..

macam dah best dah awak pergi sambung belajar kt turki tapi tak sangka mental and fizikal awak tak kuat sampai banyak kali keluar masuk universiti..
sis lia.z ingat sis lia.z je seorang yang macamtu...tapi memikirkan mak ayah,alhamdulillah sekarang dah ada kerjaya walaupun bukan cita-cita yang diidamkan semenjak dari kecil.

anyway,belajar dimana-mana boleh dan bukan mudah nak adapt dengan sesuatu tempat yang baru..
huhu...

baru baca dopoloh,belum baca habis...
mungkin lepas ini sis lia.z akan buat review secara berperingkat memandangkan membuat post hanya menggunakan kesempatan yang ada..
sekarang ini pun saja curi masa sikit untuk post,idea memang banyak...
tapi kesempatan masa itu...

baiklah sekian sahaja review simple dari makcik lia.z.













Yang masih membaca buku lagi,
Lia Zakiah Cerdik

No comments:

Post a Comment