Tuesday, July 11, 2017

Appreciation

assalamualaikum..



Memang saya di ajar oleh mak saya untuk menghargai segala barang yang dia belikan sebab dia cakap susah nak dapatkan benda ini... tapi kalau tak tahan lama,terpaksa jugak.

itu kalau barang..habis kalau nak appreciate orang?macammana?


Dalam hidup kita ni,sifat bersyukur itu memang selalu kita kena tanam dalam diri. Secara fizikalnya,saya memang nampak macam tak pernah hargai awak. Tapi awak tahu ke dalam hati saya.
post ini adalah umum buat sahabat-sahabat saya termasuk encik yell. Saya mungkin nampak macam sombong dan garang tapi once u guys dah masuk kepala dengan sis,ull know me better.

kalau setakat baru first meeting kau dah nak judge aku,kau yang kekwat ke aku? itulah orang tua cakap,tak kenal maka tak cinta.

ramai orang akan cakap,kalau kawan dengan lia.z ni,kita silap pilih kawan sebab lia.z ni pentingkan diri.
bukan pentingkan diri,cuma tetap pendirian.
bukan pentingkan diri,cuma nak jujur dengan diri sendiri.
bukan pentingkan diri,cuma taknak menyusahkan orang.

bukan seorang,tapi ramai kawan-kawan lia.z yang tak mampu nak dengar arahan lia.z sehingga lia.z sendiri bagi mereka buat keputusan tapi akhirnya,ada ke benda yang menjadi.

Mereka tanya cadangan,bila kita bersuara mereka tolak cadangan macam baik tak payah bersuara.
memandangkan lia.z dah masuk ke alam pekerjaan,semoga diri ini menjadi lebih baik dalam membuat plan dan mendapat kerjasama daripada semua rakan-rakan untuk set time with the letter (which is make them really need to go there)

yang satu lagi troops,kita nak share pengalaman...boleh plak depa nak merajuk atas rezeki orang lain padahal rezeki masing-masing dah ada..bahagian masing-masing dah ada,mohon bersabar... tapi lia.z tetap meminta mereka masa untuk jauhkan diri sebelum mereka masak dengan lia.z yang selalu berniat baik tapi dikecam seperti mahu menunjuk.

so now wonder kalau blog ini agak bersawang sebab sis lia.z jenis yang tak buat orang salah faham.


every after i finished with the institution,there must be some misunderstand because we dont meet face to face. already try husnozun and berniat baik in every contact but they only can give me shit,whether boys or girls..

just give me time to set on my mind that u guys are very positive..though im also a positive person.

sis takkan pernah negatif melainkan awak yang buat sis down..
kita pun kena tahu diri kita sendiri..bila sis rasa down sis terpaksa jauhkan diri untuk maafkan diri sendiri dan boost my motivation.

i think that all for today,
nak siap-siap pergi sekolah.











yang selalu tak appreciate orang,

Lia Zakiah Cerdik.

No comments:

Post a Comment