Monday, October 16, 2017

Bencinta

Macam kelakar tajuk kali ini..
Kadang menulis ni memang terpaksa ikut perasaan..
Tapi harapnya pembaca dapat terimalah dengan positif ye sebab ada certain orang,mereka suka menulis untuk melepaskan stress dan lepastu mereka lega dengan permasalahan itu..
Ye,saya tahu awak marah saya..
Marah sebab awak tak boleh terima saya dengan positif..itu sahaja..
Jadi janganlah nak over beri nasihat sedangkan awak sendiri tak buat pun perkara yang positif..
Bila dah cakap kosong-kosong,mintak maaf...kenapalahh kau nak mengamuk lagi..sumpah kau yang tak positif...aku pun tak tahu lah apa yang keluarga aku buat sampai kau membenci..apa salah mereka sedangkan kawan aku je pun..plus bukan kau seorang je tau kawan aku..banyak dah orang sis kawan,semuanya perlu diceritakan satu per satu pada keluarga saya..the most trusted people in the world is family..
Kita ni bukan sesiapa untuk membenci satu sama lain,kenapa tak move on awak?sebab awak pun ada hati kat saya tapi ego awak masih ada..istikharah lah banyak-banyak awak..
Control your emotion..
Fikirlah balik,patutkah awak biarkan sahaja seorang perempuan yang entah tak tahulah betul ke tak jodohnya marah kat seorang perempuan yang pun tak tahu lahh jodohnya yang mana satu..
Better awak sendiri yang fikir #dirisendiri,perbaiki yang mana patut dan istikharah..betul ke keputusan yang awak buat tu..patutkah awak membenci sedangkan semua orang berhak menerima kebahagiaan..patutkah awak salahkan saya sedangkan mungkin itu takdir saya berpeluang untuk jumpa awak,kenal awak..patutkah awak arahkan macam-macam sedangkan awak tahukah dia sedang membina hidup dia,nak balas jasa mak ayah,nak stabilkan hidup untuk lahirkan generasi masa depan yang semakin mencabar..nak stabilkan hidup untuk jadi isteri awak yang solehah...
Patutkah?
Maaf jika saya terpaksa lari/block sebab saya taknak kebencian itu berterusan dalam diri awak..haiss,ex saya kahwin dah..tengok sekarang,saya move je..rileks lah awak..
JODOH ITU RAHSIA ALLAH.


No comments:

Post a Comment