Sunday, October 7, 2018

Fasa

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Alhamdullilah.Peringkat demi peringkat sis dah lalui..

Sis rasa semua orang mempunyai fasa hidup yang tersendiri.
Walaupun tak berapa nak advance, sis rasa bersyukur dengan fasa hidup yang sis ada.

Kekecewaan?
Dah macam eh takpelah ada kebahagiaan lain kenapa nak terus bersedih? Alhamdulillah hari demi hari Allah bagi petunjuk. Allah tetapkan hati sis ni yang tak berapa nak percaya pada diri sendiri. Setiap hari berdoa agar diberikan kesejahteraan hidup dan badan yang kurus 😂...

Rasanya dalam kebanyakan fasa hidup yang ada, fasa pelajaran yang sememangnya sis lalui setiap hari walaupun dah habis belajar degree as targeted. Pergi sekolah pun banyak belajar dan perah otak lebih teruk daripada zaman belajar sampai masalah orang pun aku nak kena hadap kau dah kenapa? Tak malu ke dah tua tua mengadu domba cmtu?

. Uish malasnya nak fikir orang cmni.. Apa yang penting kita fokus dengan tujuan hidup kita..
Kawan-kawan cikgu sis selalu pesan, jangan sebab orang kahwin kita pun terburu-buru nak kahwin.. The things is memang terpaksa terburu-buru sebab sepupu2 aku semua dah berjaya.. Dah berjaya dapat kebahagiaan dia.. Sis pun apa salahnya, dah dapat kerja sebagai seorang guru..

Percaya tak, secara tidak langsung sebenarnya kita sudah mula iri hati dengan rezeki orang. Sebab tu, rezeki kita jadi datang nak lambat tak terburu-buru.. Takpe, sabar in sha Allah ada hikmahnya..

Kawan-kawan sis juga pesan percaya rezeki kita ada, jangan risau..
Ye, tapi kalau kita dah percaya yang dia untuk kita mesti Allah sentapkan hati kita. Supaya kita sentiasa ingat. Allah Maha Pemurah lagi Penyayang. Sebab dia nak kita ingat, walaupun sekejap ia dah jadi maksiat.

Mungkin kita rasa impian kita sudah tercapai, tapi dimanakah kebahagian kita yang sebenar?

Kebahagiaan kita yang sebenar ialah di atas sejadah dengan tadah tangan meminta kepadaNya. Kasih Illahi. In sha Allah termakbul..

Fasa demi fasa sis lalui tapi fasa memilih jodoh, fasa membeli rumah, fasa membina keluarga aint really easy for me, for us.

Sis penat,

Penat when the moment that boy ambil berat sampai nak mengongkong kita.

Penat when the moment that boy komen seolah-olah mcm kau seorang je yang aku kawan. Acah-acah perasan aku letak nama kau dalam doa sedangkan kau ni kawan aku je pun.

Penat when the moment people ask me 'kau bila lagi?'

But still only Allah can give me the answer.
By open my truly love heart..
It's aint easy to find someone who can appreciate me as well.
Make us appreciate our relationship..

Jodoh itu rahsia Allah..

No comments:

Post a Comment