Thursday, December 6, 2018

Catatan 30 Nov 2018

Memandangkan terlalu sibuk.
Baru harini saya dapat berkongsi pengalaman yang tidak ramai orang boleh masuk ke dalam diri saya dan hanya saya sahaja yang boleh laluinya dan sekadar berkongsi.. 


A day to remember sangat pergi MAHA2018.. 

Sebab dapat jalan-jalan dengan adam si lincah.. Sebenarnya saja nak spend time dengan umi dia cuti-cuti begini.. Bila lagi.. Sis nak jugak bawak makcik tapi makcik risau tak larat sebab dia dah tua.. Just beli barang yang dia kirim je iaitu pokok durian belanda..

Jadi, bawaklah adam jalan-jalan tengok encik moo moo sado and make him learnt much and explore more. Suka betul dia berlari.. 
Sampai time, dia tido kitorang sambung membawang pula.. 
Belajar cara nak handle anak and ambil pengalaman.

See,kebahagiaan boleh datang dalam pelbagai cara.. 





Nak dijadikan cerita pula, in a day, i can complete all the task while inside my schedule i placed it for friday and saturday. Sebenarnya kalau boleh sabtu nak rileks dan taknak pergi walimah member sis, err member baik pula tu.. Serbasalah gak tapi nak melayan penat. Sampai ke harini tak dapat rest.. Hmmmm. Xpe, sabar..

Ingatkan sabtu tu nak lepak kl lagi. Sebab nak meet someone.. 
Really unexpected lah dapat jumpa walaupun masing-masing mengelak but when we think twice it become nessesary for us to meet after long time guys.. 
Mula-mula macam redha risau sendiri kecewa..

Alhamdulillah Allah beri rezeki, mungkin sebab itulah yang terbaik daripada Allah.. 
Semoga Allah bukakan pintu hati encik untuk ikhlaskan hati dalam persahabatan ini.. Semoga jodoh persahabatan kita ini juga kekal selamanya.. 

Banyak juga topik yang kami dapat bincangkan walaupun waktu adalah sangat terhad. Pada mulanya nak meet hari sabtu tetapi memandangkan masing-masing ada hal jadi terpaksa kami berjumpa lepas isyak sambil melantak mcd 😂🤭😜
Ngam pk 11 sis jalan pulang.. 2 jam weh untuk tempoh panjang tak jumpa tu since 2015😂🤣 time nak blah tu cakap dengan dia, sekejapnya. But we have another date yg pun tak sure lah meet ke tak.. 
Inipun kebetulan sis memang ada kt puchong itu yang roger2. Tak memang malas nak melayan.. 

Saya sentiasa bagi encik peluang untuk berfikir dan tidak pernah berniat untuk memaksa.. Sedih juga rasa bila encik kata dia belum dapat kerja, ye saya janji untuk bersabar sedikit sahaja.. Saya doakan supaya encik mendapat kerja yang tetap.. Aminnn.. . Saya ini orang yang setia, masih berkawan lagi walaupun kita memang dah lama gila tak jumpa. Kadang nak pergi jumpa pu  rasa macam ala nanti lah, xpelah busy lah jauh lah.. Sekali ni bila dah betul-betul busy, masing-masing seolah-olah macam alaaa kita kan dah lama tak jumpa.. Aduishhhh.. Tak kisah sebenarnya tapi menyampah tau rindu tu.. Tapi kalau dah sampai masa Allah nak bagi kita bertemu, ye Alhamdulillah..jadi tiadalah salah faham antara kita berdua. Betul tak?

Barulah ini namanya bertolakansur. 
Ok done for our meeting. 



Tapi harini sis geram betul tengok seorang sepupu ini. Laki dia boleh pula lebih kurang encik.. Ehh. Bukan nak kata angau tapi muka diorang lebih kurang jadi sis tanya mama tanya kawan sis ada beza tak. Tak dorg kata lebih kurang.. Hurmmm.. 

Mungkinkah itu petunjuk dari Allah?

Semoga Allah permudahkan urusan cik bunga dengan encik sebelah.. 

No comments:

Post a Comment