Monday, December 24, 2012

Sedih

  Asalamualaikum...
siapa yg bace ni,pernah terfikir tak?bila kita nak mengeluarkan kata2.mesti kene fikir dulu secara rasional..
kenape yer?
nak jaga hati orang yang terdekat kita..lagi2 bila dia menjadikan kita sebagai harapan dia...
tapi saya nak share je ni,sebab kalau simpan lama2 pom tak bagus..entahlah bagus tak bagus sebab ada orang cakap silence is the best way to solve problem bcoz ALLAH always give us ways to solve it...
for me,its just the best way but if kita senyap je,macammana orang nak tahu masalah kita..banyak sangat caranya..macam2..lain orang lain ragam..cuma kita ni kuat ke tak nak pelajari budaya atau sikap orang terdekat kita.nak tak nak kena terima dia seadanya,lagi2 da besar kan,..so sangat susah tok kita perbetulkan dia yg da besar and tahu mana yang salah dan buruk..
 Huh,lg satu..bincang pasal berfikir secara rasional,ada sebahagian dari rakan2 saya sangat suka memberikan kata2 yg manis..dan memang sangat membuatkan kita percaya...rupa2nya,dia bercakap untuk jaga hati kita..
kalau yang macam tu mcam mana yer..mungkin susah untuk kita terima kepercayaan yg hancuss lebuss tuh..
tula masalah yang saya sering hadapi bila bersama rakan2..tapi satu je jalan saya...
     MEMAAFKAN MEREKA DENGAN NIAT TAK SEMUA MANUSIA SEMPURNA.
ini mungkin dari pihak saya..kalau rakan2 saya rasa saya ni berkata dengan kurang rasional,
maapkanllaah saya...
manusia dilahirkan mmg daif..tapi,ALQURAN dan SUNNAH dapat membantu kita ke jalan yg benar..act,saya nak point kat sorang teman saya ni..kerana dia berjaya menjaga hati saya dengan baik,tapi bila saya menuntut kebaikan dy untuk lebih dekat ngn sy,dia tak mahu..ergh...kalau macam tu macam mana ya..saya series penat menunggu peluang itu...mungkin ibadat yg saya buat ni tidak cukup lagi..
semoga ALLAH pertahankan hati saya untuk menerima semua ini..cuma saya mahu pesan n bg pengajaran,kita memg dipesan untuk mengeluarkan kata2 yg rasional...
#walaupun saya jenis yg terus terang,saya tetap berfikir sebelum megeluarkan kata2 dari mulut..

   mungkin itu sahaja isi hati saya harini,kerana saya teringat kembali kata2 yg rakan2 saya keluarkan..tak kira dimana saya berada..saya jumpe rakan2,saya masih ingat lagi kata2 mereka..
wasalamualaikum

No comments:

Post a Comment