Wednesday, June 5, 2013

Sepatutnya busana ini diwajibkan di Malaysia

source: BercintaLepasNikah/fb
 
 
 
SubhanaAllah indah sungguh pakaian mereka di hari bahagia mereka..disini lia.zf nak tekankan bahawa kita sebagai umat Islam memang layak untuk berpakaian sebegini.Lagi-lagi surprise untuk bakal suami kita.
 
 
Busana ini sebenarnya busana idaman lia.zf..walaupun lia.zf ini tidak sealim mana ye..tapi lia.zf rasa lia.zf layak berpakaian sebegini sebab lia.zf nak jaga aurat lia.zf untuk suami.lia.zf nak tutup muka dan itu hanya rahsia suami lia.zf...wahhhh..
 
 
kalau anda perasanla,busana zaman sekarang hanya mementingkan fashion,walaupun lia.zf suka rekaan Hatta Dolmat,tidak bermakna lia.zf teringin nak pakai baju yang direka oleh beliau.walaupon bukan hatta dolmat sekalipun mak2 andam zaman sekarang amat mementingkan fashion..dan fashion jugak mementingkan rekabentuk badan pengantin perempuan.
 
 
teringat pesan ustazah,dia cakap,tak guna je kalau pakai baju fit2 pastu orang lain da tengok.hehe..mungkin sekarang kita tak tahu siapa bakal suami kita,tapi ustazah pesan mahalkanlah diri untuk orang yang bukan suami kita.mashaAllah.ramai yang cakap ada suami di umur yg usia muda ni gatal,tapi itu sebenarnya nikmat yang Allah bagi.kita rasa dilindungi dengan nasihat-nasihat dari suami..
source:google baju pengantin 2013
 
 
just see that,lia.zf rasa macam tak selamat kalau pakai baju ikut shape.lace itu memang da cantik,lia.zf suka.ada veil labuh.da comel sangat.namun apa yang lia.zf kesian kat suami dia ialah tudungnya yang tidak menutupi dada..
 
 
 
lia.zf nak berpakaian sebegini semasa hari bahagia lia.zf..dan selepas nikah juga lia.zf nak berpakaian seperti ini juga.nak berubah tidak mudah,yang penting istiqamah..kan kawan-kawan?Jadi majlis walimah lia.zf,lia.zf nak berpakaian sebegini..cume jubah itu lia.zf nak tmbh lace.hehe..ada la idea lia.zf,kalau sempat kita share ye..
 
 
 
apa orang cakap,bia bersederhana yang penting bahagia selepas nikah..
inshaAllah..
assalamualaikum


No comments:

Post a Comment