Wednesday, January 1, 2014

The most precious moment 2013

assalamualaikum..
bismillahirahmannirrahim...

jom buat review 2013 yang paling the best moment i've ever had...

Jan

time january ni rsenya exam laa..then 14 hb balik rumah...sepanjang berada di rumah cuti sebulan,lia.z mengumpul koleksi2 kesukaan wanita such as beading and bouquet..3D roses tu menjadi kegilaan lia.z..malangnya sampai sekarang still tak de mase nak belajar buat baju..
kalau da pandai,bolehlah ambik tailoring kat makcik2 andam yang ada...berbaloi kot,hasil tangan kita sendiri..

sedikit handbouquet hasil tangan lia.z..first time,xberapa nak jadi

Feb

bulan feb ni adalah hari ulangtahun mama yang ke 56..ngam-ngam mama pencen..pada 16 hb..sempat seblum pulang ke UPSI untuk semester baru...Mama mula-mula macam xboleh terima dia sudah pencen,maklumlah da lama sangat berkhidmat sebagai guru..

dan dari situ lia.z terlintas,bagaimanalah perasaan lia.z bila da jadi cikgu nantikan?huhu..

then,masuklah semester 2 lia.z di upsi..lia berkenalan dengan housmate baru..yang rapat dengan lia.z an still keep in touch ialah nisa dan kak na..alhamdulilah kehadiran mereka dapat bagi macam-macam tuk perbaiki diri lia.z..mereka juga telah menyedarkan lia.z erti kematangan hidup..seronok sangat nasihat mereka.

itu cerita untuk semester 2 sebenarnya...


Mac

mungkin ini smbungan cerita sem 2..lia.z kenal ngn sorg minah ni,,namanya wan suhailah wan ismail.
ni masa tu ade pameran kek fondant..mengajak dia je la yang lia.z mampu untuk hadiah birthday dia.hehe

masa mula kenal,nampak macam baik je budaknya..ahh..da lame kenal baru tahu dia ni budak poyo je rupenyer..hahaha..and sampai ke hujung tahun,dia dpat stay keep in touch dgn lia.z n dpat hargai lia.z seadanya walaupun lia.z ade banyak menyakitkan hati dia..hehe


April

another new ukhuwah had been made..lia.z pergi ke lost world of tambun bersama kawan lia.z nisa..heheh..
seronok lah jugak berjalan2 ngn dia kat sane..mandi manda...dan yang paling lia.z suka ialah petting zoo..macam2 haiwan lia.z snap and rasa macam nak buat jugak petting zoo sendiri kat rumah.



ular sawa batik kot dia bela..beshnyer..jap lagi tengah tido kena belit lau letak kat rumah.haha


sugar glider yang comel je rumah dia.bising sangat bunyi dia masa tu..


cicak paling exotik,cicak gecko..bunyi dia lawak tau..cube google bunyi dia..

ok,ini cicak yang lia.z dapat bawak balik rumah..hehe


Mei

tak berapa nak ingat tapi masa ni lia.z ade join satu program kepimpinan m@jor...kat sini,lia.z kenal ramai kakak yang ok2 je..siap cakap panggil nama je..sebab semua macam sebaya2..rai,faeza,tika n kak hanan...geng2 dorg best sangat..tapi sebanarnya sekretariat m@jor memang semuanya jenis yang open minded..
comelkan mereka2 berasal dari Johor ini..hehe..peace bak kata timah.

Jun

macam biasa,bulan yang sebenarnya penuh bermakna,tapi sekrang sudah tiada makna..kerana dia memang bukan milik lia.z..terima kasih kerana Allah beri petunjuk..'
Dalam masa yang sama,sebenarnya tengah exam,..alhamdulilah keputusan untuk sem ini mendapat senarai dekan..benar,Allah memang hendak buktikan bahawa lia.z boleh belajar tanpa adanya dia..alhamdulilah...
nampak x kegembiraannya..
disebalik senyuman masih ada kedukaannya..xpe,kita masih diberi peluang untuk mengadu kepadaNya kerana Allah Maha Pendengar. =)

bersama-sama rakan satu kos.

July

lia.z bercuti semester dan ingin bekerja.lia.z dapat mencari kerja di kedai kasut flipper..kononya nak mintak kerja kat kedai bunga yang lia.z gilakan nak buat koleksi..tapi ta de kosong,xpe dapat kedai dekat-dekat situ pon ok..then betullah time dpat gaji,kedai first lia.z pergi kedai bunga tu.hehehe

then another ukhuwah lia.z buat,dengan kakak flipper yang sangat sporting orangnya..macam-macam perkara berlaku..ada yang lawak,ada yang cemas,ada yang genting..lawak sangt..hehe

anyway,kawan dengan kakak2 tu memang besh sangat..

keriangan sebelum menyambut aidilfitri.masa ini waktu bulan puasa,series seronok sangat.

Ogos

bulan ini,birthday lia.z..tapi kali ini lia.z betul-betul malas nak sambut-sambut birthday..setakat melakukan solat hajat pon sudah cukup buat lia..btw,da 20 tahun da..tak sangka da dua dekad umur..da besar da anak hjah hamidah ini..huhu/..alhamdulilah Allah masih bagi peluang untuk melakukan ibadah kepadaNya..

Masa birthday lia.z tu..lia pergi melawat sekolah,kebetulan raya kan..pergi beraya rumah kawan-kawan..rumah cikgu-cikgu..akibat kesuntukan masa,ada sesetengah cikgu kami melawat di sekolah sahaja..

dan yang menjadi berita paling baik buat lia.z ialah kelahiran Mohd Qayyim Afham..anak cikgu ctz..kami beza sehari..hehe..sayang betullah kat dia..rasa macam dia adik titew pon ade.siap belikan stokin katak..hehe..

till now,if jalan2 nampak baju baby je mesti teringat kat qayyim bambam da montel da sekarang...

seronok jugak habiskan bersama rakan-rakan walaupun xde party grand2..baru lah bermakna erti persahabatan itu..yang seronoknya lagi,seolah2 menyambut eidot yang bakal fly ke manipal,india..ditemani dua orang Beijing,sahidah dan adha..yati pon kebetulan ada ROS kat kluang..seronok sangat..untuk zaman da habis sekolah ini memang seronok sangat..
 meeting bersama guru-guru sekolah lama..huhu

September


telah masuk lah semester baru,cepat sungguh lia.z da masuk tahun kedua..da besar anak mama..hehe

sedih sangat ta dapat serumah dengan nisa,mungkin ada hikmah berlaku semua ini..jadi lia.z still move on duduk mengikut yang dtetapkan..namun begitu,dapat jugak keep in touch wif nisa before midterm..lepas cuti midsem.kesian nisa lia.z seolah2 mengabaikan dia..mashaAllah..teruknya jadi kawan,lia.z mintak maaf nisa..

mase bulan 9 ni,lia.z ada prgram pergi ke pangkor..seronok sangat join berprogram dengan senior sem 5..dorang layan kitrang same je macam kawan2 mereka.kenal dengan kakak intan yang rupenya berasal dari johor,,kak aisyah jugak..ramai lagi antara mereka yang peramah dan friendly..

minah depan memang beria kalau ambik gambar tengah-tengah..haha


oktober

join prgram lagi..dan buat ukhuwah lagi..seronok sangat.lia.z pergi kem el azhar banting bawah program kosiswa..hakhak..banyak sgt benda lia.z dpat pergi situ..kenal dengan kakak sem5 lagi and same jgk friendly orangya..

ini gambar groupmate masa kat kem tu..


november

untuk bulan ini,lia.z memperbanyakkan pulak program ilmu seperti konsert amal palestin,program bicara wanita,zina menjatuhkan prestasi belia dan lain2..alhamdulilah lia.z mendpat sokongan dari rakan-rakan sejawat malah dapat kakak yang sangat baik dan boleh menasihati dengna cara yang baik dan mampu menerima lia.z seadanya,,lia.z memperbanyakkan perkara yang boleh membawa kepada ketenangan
konsert ni ade yatt..dan banyak lagi lia.z pergi.cume pic yang jumpe ni je.hehe


senyum itu energy buat kita kuat.
yakinlah Allah ada untuk panjangkan senyuman kita =)
.


december

lia.z masuk super upsi dan wakil kahr untuk permainan futsal,,seronok sangat walaupun ramai yang tidak percayakan kebolehan lia.z walaupun kalah.lia.z tetap berpuashati dengan diri lia sebab dapat melakukan senaman dimana ia juga amalan Nabi..cara untuk mengekalkan kesihatan ialah bersenam.

selain itu.lia.z juga ade join program ke unimap.lia.z masuk pertandingan memasak dan berjaya memenangi tempat kedua.alhamdulilah..tidak dilupakan juga izzteror yang juga menjadi partner saya masa bertanding.
then dapat hamper dari adabi dan wang tunai..ahaha..wang tunai habis kat padang besaqq..org kate shoping kat sana besh..haha..lia.z borong beg n skirt je..xbyk,xde maintainence..haha
ini snap sebelum pertandingan berlaku..mungkin semangat persahabatan membawa berkat kami dapat tempat kedua.alhamdulilah..



mek su birthday 21 hb,dan kebetulan 21 hb itu ade pameran kucing.lia.z pun pergilah temankan dia untuk ke matrade kl.mula2 ingat nak naik public je.sekali tengok maps balik mcm yakin nak jalan-jalan kl.huhu..akhirnya sampai jugak kami ke kl..banyak jugak kucing yang dijual,untuk diadopt,untuk dilihat..then dekat2 situ ada FOC..ada jugak pameran kecil-kecilan..dan yang bertmbah lagi seronok.ada booth tu bagi peluang untuk pegang ular..tapi masalahnya caj pulak 1 gambar rm10..lia.z dengan malas nak fikir,lia.z cakap ngn orang tu xnak pakai camera dia pakai camera lia.z dan lia.z suh kawan lia.z ambik je banyak..hahahaha.sampai orang tu xtau nak caj macammane.haha
comel x kucing-kucing ini?mcm kak ton..hahaha


tengoklah ular-ular yang friendly ni..

ambik kat atas pentas.hehe

and da nak ambang 2014..sibuk pulak nak stdy..hehe..mungkin banyak lagi program yang lia.z xdpt nak cerita..sebab banyak sangat..sebab tula lia.z cakap ia sangat menyeronokkan..

alhamdulilah..
semoga Allah permudahkan segala urusan lia.z pada masa akan datang..

aminnn..



No comments:

Post a Comment