Monday, June 30, 2014

Tiada perkongsian resepi di Ramadhan Pertama.

assalamualaikum..

first of all nak mintak maaf sebab tak dapat share resepi untuk puasa pertama. lia dan ibu target nak masak mee bandung. Tapi abah telah meng'offer' diri untuk ke bazar terus lia merajuk dan pesan kat mama agar tidak masak...kerana takut membazir dengan makanan yang banyak..

akibat bercanggah pemikiran,akhirnya Allah SWT telah memberi kami rezeki selepas pok de lia datang bawak bubur lambuk dari masjid..Alhamdulilah..itu rezeki orang rumahlahh..
Akibat abah suruh pergi bazar,lia pun cabut lari dari rumah pergi lepak ke tempat lama lia kerja tahun lepas..
Dan kali ini,lia masih di'offer' bekerja disitu sebab mereka suka layanan lia,yang tak berapa nak baik dan tak berapa nak jahat.kekeekeke

syarikat new winson tu ada 4 kedai. 2 berada di kawasan lia bekerja, 2 lagi berada di Sri Utama Complex ( tak pasti betul ke x sebab baru )..Sebelum ini lia berkhidmat di Flipper,bersama-sama kakak-kakak yang lia sayangi. Namun agak mendukacitakan apabila Flipper sudah dipenuhi staff,dan hanya di Glamour kekurangan staff..Jadi,untuk raya tahun ini,inshaAllah lia berjaya menguruskan badan..kekekeekek

Dua-dua kedai ada pro n cons,apa yang penting is pengalaman..dan ada jugak akibatnya. Lia berharap sambil bekerja,dapatlah lia luangkan masa sedikit dengan mengaji.

InshaAllah.kalau niat kita baik,pasti Allah permudahkan.


No comments:

Post a Comment