Wednesday, October 1, 2014

Loneranger tidak mati jika kuat

Baiklah,daripada malam tadi lia dah rasa excited dengan prgram ini..maklumlah,chalenging kan..
Dia bukan setakat fizikal tau x?

Dia memainkan peranan jugak dalam mental.Lagi lagi mental lia yang tak berapa nak betul lagi ni.
Kekekeke

Mula2 memang akan rasa sangat berdebar untuk menghadapi program sensorang.tapi sampai bila kita nak berteman je,sedangkan kat kubur nanti kita sensorang.
Betul,jika tiada sahabat siapalah kita.tapi kalau dah sampai masanya,lagi2 kt u ni..ohhh,mase inilah peluang untuk kita bina diri kita.
Kalau sebelum ini kita macamni,kita kena tukar diri kita macamtu.

Sedang lia dalam perjalanan semasa menunggu bas,mujur lia jumpa mila,housemate aka bff lia yang mungkin boleh memberi semangat walaupun sedikit untuk hadapai sahabat baru sebentar lagi..betul,sahabat itu penting..tapi penting jugak untuk kita buat lebih banyak jaringan..
Tidak mengapalah hal itu,lia jadi lebih bersemangat dalam meneruskan perjalanan..

Sampai ke bitarasiswa dimana tempat kami dikumpulkan,rasa memang janggal hadapi orang2 yg lia baru kenal kecuali ydp mmklk and one of them kawan lia yg mmg sibuk uruskn mereka yg lain..so im still loneranger even still ada orang yang lia dah kenal.ada jugak yang certain2 lia kenal and familir muka..

Sementara menunggu,adalah dalam dua kumpulan sahabat2 lia cube perkenalkan diri..
Bila lia cube mengur mereka,mereka masih boleh layan..dan memulakan sesi berkenalan dengan baik..cume satu je soalan yang mereka tujukan pada lia..

Pergi camping sengsorang takdok kawan??

Oh my,apakah soalan yang mereka tujukan?..bila jadi seorang yang peramah.mesti soalan tu je yg dorg boleh tujukan pada lia..

Mugkin susah nak jmpe orang yang sangat openminded macam lia..dan sangat friendly.
Entahlah,pada lia itu perkara biasa.kenapa perlu takut untuk bergerak bersendirian Sedangkan Allah sentiasa ada di sisi.. bila berprogram dan lia hadapinya sensorang seolah2 bersamaNya..

No comments:

Post a Comment