Wednesday, May 17, 2017

#personalbranding makcik lia zakiah

Assalamualaikum..

Taktahu kenapa harini terasa rajin nak cerita pasal #personalbranding sis lia.z...

Sepanjang melibatkan diri dalam dunia blogging,sebenarnya sangat banyak dah sis lia.z cuba rebranding nama...lebih daripada 10 kali..ya,menulis mungkin nampak indah jika kita pandai membuat ayat tapi nak mendapatkan idea yang bernas itu bukan mudah...

Seperti pengetahuan umum,seorang yang rajin menulis ini adalah seorang yang pendiam...masalahnya lia.z suka menulis,tapi tulus dari hati...ada mood tulis,takda mood tak tulis..

Banyak idea,tapi nak menulis nak membuahkan idea itu bukan perkara yang mudah..

Secara ringkasnya,


Nama LIA ZAKIAH CERDIK inilahhh nama yang lia.z rasa simple dan takda orang yang berani letak cerdik sebagai nama pena..malah ramai yang gelakkan sis sebab nama itu..saja nak bagi nampak funny by the end u know me,then u will now how 'funny' i am..hahaha..sis garang hokeyy..

Actually cerdik is the meaning of zakiah..anak perempuan yang cerdik ( tak percaya boleh google ).

Amalia tak ada dalam kamus tapi amal tu ada maksud...mengamalkan lah,if i not mistaken...

Means that my name is just doing the intelligent things with istiqamah.. Blink*blink* ada ring kt kepala.

Dengan nama pun dah nak kena amalkan yang cerdik-cerdik aje,inikan pula sikap cikgu lia seketui ini yang sangat suka buat benda luar jangkaan orang.😂😂
Series lia.z sendiri mengaku lia.z seorang yang weirdo..
I love my own style...rare things also.

Maka dengan itu,nama pena cerdik itu seperti hanya menjadi bahan lawak orang sahaja..tapi biarlah,apa orang nak cakap..mak ayah dah bagi dah nama tu,bersyukur je lahh..
Sampai one day,i was realize that some people is finding a word that can boost their confident after put the good word in their name like me..
Ada yang menyokong,dan ada juga yang tidak sebab memang macam kanak-kanak ribena sikit..ohhh whatever people,u only messed up my life..

Alaaa,there many more things i want to tell but tomorrow is the school day..so i need to go to sleep before wake up late tomorrow..ok kawan-kawan..selamat malam..

No comments:

Post a Comment