Tuesday, September 19, 2017

Hari Malaysia | road to Kinabalu

Alhamdullilah.


Checked √ gunung bekok.
Katanya 16 jam perjalanan turun dan naik...
Selesailah sesi mendaki gunung bekok walaupun hujan dan licin mcm apa,kami semua tetap gagahi juga.
Perjalanan menjadi lambat sedikit sebab kami semua kena berhati-hati dalam memilih jalan sebab banyak sangat lecek dimana u guys akan tergelincir if tersilap langkah..
Bayangkan,kita mungkin nampak jalan tu mcm dh selamat untuk kita letak langkah yang baru tapi srotttt akhirnya aku kecundang jugak,jatuh jugak sebab memang licin.
Itulah sifat tanah selepas hujan sebab cohesion and adhesion dia memegang air.. Rasanya lebih banyak ke lebih sikit air yang dia pegang?lebih cepat ke lebih lama dia pegang air?
Digabungkan pula berat badan yang berada dikoordinasi yang tidak stabil(bukan dalam keadaan landai)...so kita yang kena belajar kawal diri waktu hiking dan anda akan menjadi lebih fokus untuk berhati-hati dalam melangkah..
Dah la berjalan waktu malam,bermacam-macam bunyi kedengaran tapi sis lia.z husnozun dengan kejadian Allah SWT.. Bukankah indah?
Alhamdullilah...
dapat banyak sangat pengalaman sepanjang perjalanan..
Kali ini,sis lia.z kawal diri untuk tidak menjadi seorang peramah dan menjadi seorang yang lebih pendiam dan bercakap bila perlu dan see,masih ada lagi yang tidak berpuashati bila lia.z kurangkan bercakap..
Akhirnya,bila sedar diri ini salah..sis mintak maaf pada semua orang...maaflah jika sis banyak buat miscommunication kat korang..sis lia.z ni masih dalam proses untuk belajar DIAM sebab ada juga pihak yang tidak puas hati dengan sis yang katanya banyak sangat cakap sebelum ini.. Ya Ampun,macam biasa sis bukan nak dengar or puaskan hati orang cumanya saya mengambil semua itu sebagai iktibar tapi jadi saya belajar betulkan diri tapi bila dah cuba nak betulkan,masih lagi ada orang yang tidak puas hati dengan sis sebab sis terlalu sombong tak banyak bercakap.. If you know what i mean..
Ok,whatever.. Im sorry for everything ive done..my bad,i realize that.. Nobody perfect..
Thanks u guys,made my day.
Heee.disebabkan kami sampai ke puncak malam,sis lia z tidak dapat bergambar berada dipuncak tetapi ada je gambar kenangan dengan peserta dan urusetia yang anjurkan program ini..


Terima kasih sebab bagi sis lia.z join program ini sempena Hari Malaysia..







Some of our team uploaded the video in youtube also and i was enjoyed with that.




That's all from me,sorry if i do many mistakes and be the last one in the team..






Yang sampai puncak gunung bekok,
Miss lembab lagi gemuk yang nak naik jugak puncak tak kira apa cara.(hidung berdengus)




No comments:

Post a Comment